A FŐISKOLA MINŐSÉGPOLITIKÁJA
(A PTF minőségpolitikai nyilatkozata)
A főiskola feladatának tekinti olyan keresztény szakemberek – teológusok, lelkipásztorok, lelkipásztori munkatársak – képzését, akik magas színvonalon járulnak hozzá az egyetemes egyház küldetésének megvalósulásához. További feladata a hittudomány, teológia korszerű, magas színvonalú művelése, valamint az egyház biblikus, etikus és hatékony működése érdekében folytatott tudományos tevékenység. A főiskola a képzési és kimeneti követelmények megfogalmazásakor messzemenően figyelembe veszi az Magyar Pünkösdi Egyház folyamatosan változó igényeit és elvárásait.
A főiskola számára kiemelkedően fontos, hogy oktatási és kutatási szervezeti egységei, főiskolai testületei és fórumai felismerjék, megfelelő értékén kezeljék a minőségirányítás szükségességét, és minden képzési formában teljesítsék a minőségi követelményeket.
A főiskola a küldetésével összhangban olyan tudományművelő és értékközvetítő, értéknövelő képzést biztosít a hallgatói számára, amely megfelelő minőségirányítási rendszer működtetésével és folyamatos fejlesztésével
-
kielégíti a teológiai oktatással szembeni társadalmi igényeket;
-
a hallgatóknak megfelelő lehetőséget nyújt az ismeretek elsajátításához, a gyakorlati készségek megszerzéséhez, a tudományos munkavégzéshez és a közösségi szellem kialakításához;
-
felkészíti a hallgatókat a szakmai és értelmiségi hivatás iránti elkötelezettségre;
-
felkészíti a szociális és morális kérdések iránt nyitott, keresztény szellemiségű gondolkodásra;
-
biztosítja az oktatók oktató, nevelő valamint tudományos kutató munkájának, továbbfejlődésének feltételeit és motiválását, rendelkezésre bocsátva a céljaik megvalósításához szükséges erőforrásokat és összehangolja azok minőségirányítási törekvéseit, tevékenységét.
.
A főiskola elkötelezett:
-
a minőségi szemlélet kialakításáért, bevezetéséért, valamint annak folyamatos fejlesztéséért és javításáért;
-
az oktatási, kutatási egységek teljesítménye minőségének fokozásáért;
-
a meghirdetéstől a beválásvizsgálat elvégzéséig tartó folyamatban;
-
a szakmai minőségirányítás érdekében szoros együttműködés kialakításáért a gyülekezettekkel és más egyházi- és társadalmi szervezetekkel;
-
a megrendelőkhöz, a szolgáltatásokat igénybevevőkhöz való hatékonyabb alkalmazkodás révén a képzési formák, képzési irányok és specializációs lehetőségek fenntartható (minőségi) fejlesztéséért;
-
a korszerű ismeretek, eljárások és módszerek oktatásáért;
-
az oktatás színvonalának nyomon követéséért és folyamatos növeléséért;
-
a minőségirányítással kapcsolatos elvárásoknak történő megfeleléséért, a szervezeti kultúra folyamatos fejlesztéséért, a minőségközpontú gondolkodásmód fejlődéséért;
-
valamennyi alkalmazott minőség iránti elkötelezettségének erősítéséért, kiteljesítéséért;
-
a tevékenységeinknek az állami törvényekkel, rendeletekkel és egyházi szabályzatokkal való összehangolásáért;
-
az alábbi szervekkel, intézményekkel történő folyamatos kapcsolattartásért:
-
az Magyar Pünkösdi Egyház,
-
az oktatási szakminisztérium és a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (MAB),
-
együttműködő felsőoktatási intézmények,
-
együttműködő hazai és külföldi szervezetek.
Budapest, 2013. október
Paul Gracza, rektor